איך מוכיחים ידועים בציבור?

איך מוכיחים ידועים בציבור?

ידועים בציבור, הם למעשה זוג לכל דבר ועניין, שמקיים משק בית משותף, מקים משפחה ולמעשה מנהל מערכת יחסים זוגית כמו כל זוג. יחד עם זאת, אצל ידועים בציבור קיים "טוויסט" אחד בעלילה, שהוא: הם אינם נשואים מבחינה פורמלית, בניגוד לזוגות נשואים שאתם בוודאי מכירים ונתקלים בהם ביום יום. ידועים בציבור, הם לרוב בני זוג שבוחרים שלא להינשא, או שאינם יכולים להינשא, או שהם מעדיפים לחיות בזוגיות רגילה, אבל כזו שאינה ממוסדת בנישואין עפ"י ההלכה העברית – המחייבת בישראל בענייני נישואין וגירושין (במידה ומדובר ביהודים). אז איך בני זוג מוכיחים שהם אכן ידועים בציבור? מי הם בכלל ידועים בציבור? מהן הזכויות של ידועים בציבור? על כך, נדון בהרחבה במאמר שלהלן, שאותו חיברנו כדי להעניק לכם/ן, הקוראים/ות – מידע איכותי וחשוב. עם זאת, נעיר כי אנו כותבים את התוכן בשביל להעניק ידע, ולא כתחליף לייעוץ משפטי פרטני.

מי הם ידועים בציבור?

ידועים בציבור הם זוגות שבוחרים לקיים זוגיות לכל דבר ועניין, אך לא להינשא מבחינה פורמלית. בדרך כלל, זוגות מתחברים, מקיימים יחדיו זוגיות לא ממוסדת במשך תקופה, ובשלב מסוים הם נישאים כדת וכדין, או לחילופין באמצעות נישואין אזרחיים במדינה זרה. לעומת זאת, ידועים בציבור, הם אנשים שחיים בדיוק כמו כל זוג נשוי, לרבות ילדים משותפים, אך בוחרים שלא להינשא.

לא פעם נשאלת השאלה – מדוע ישנם זוגות שמעדיפים לא להינשא, אלא לקיים משק בית משותף ללא נישואין פורמליים? אכן, זו שאלה מעניינית. התשובה שלנו לשאלה הזו מבוססת על ניסיוננו כעורכי דין למשפחה. סיבה אחת היא סיבה עקרונית – בישראל, נישואין הינם על פי הדין העברי–דתי, ולא פעם זוגות מסרבים להיות כפופים להלכה העברית, ולכן הם מסרבים להינשא בישראל בצורה פורמלית.

סיבה נוספת – חוסר אפשרות להינשא בישראל. למשל, ישנם בני זוג, כאשר בן זוג אחד הוא יהודי צבר שנולד בישראל, אך בת הזוג, היא "ספק יהודייה" לפי הרבנות, מה שיוצר סיטואציה של בני זוג יהודים, אך כאלה שלא מוכרים בבתי הדין הדתיים. לכן, הם מנועי חיתון לפי ההלכה.

סיבה נוספת – ישנם זוגות רבים, שלאחר שהתגרשו, חיים עתה בזוגיות "פרק ב". כלומר, בדרך כלל אלה יהיו זוגות מבוגרים יותר, שכבר היו נשואים שנים רבות, ועתה אינם מעוניינים בנישואין נוספים ונוח להם לחיות במתכונת של ידועים בציבור (שאינה שונה במאומה מאורח החיים של זוג נשוי).
מכאן, ידועים בציבור הם בני זוג לכל דבר ועניין, שפשוט מנהלים חיים משותפים לכל דבר, אך אינם נשואים בישראל לפי הדין הדתי.

איך מוכיחים ידועים בציבור?

מאוד פשוט לזהות ידועים בציבור, שכן כאשר נתקלים בזוג שחי יחדיו, מגדל ילדים יחדיו, מקיים משק בית משותף יחדיו, הרי שבדרך כלל מדובר בידועים בציבור. זו הפרקטיקה. משפטית, כדי להוכיח ידועים בציבור, יש להוכיח מספר אלמנטים:

קיום משק בית משותף: מדובר באחד המבחנים החשובים והעיקריים, הבוחנים האם בני זוג מסוימים הינם ידועים בציבור, או שאולי מדובר בבני זוג שנהנים לבלות יחדיו, אך עדיין לא מגיעים לרמת ידועים בציבור. יש לבחון האם בני הזוג מקיימים זוגיות מלאה, כלומר – גרים יחדיו, מנהלים כספים יחדיו, משתפים ברכוש יחדיו? ועוד שאלות בסיסיות.

קשירת גורל: זהו מבחן שבו בוחנים מהצד את אורח החיים של בני הזוג. האם התנהלותם מלמדת על קשירת גורל? האם הם חיים יחדיו בבית אחד? האם רכשו יחדיו דירה אחת? האם הם מנהלים יחדיו את כספם? האם יש להם ילדים משותפים? כל אלו, הן שאלות בסיסיות שמלמדות האם אכן נראה שישנה קשירת גורל משותף בין בני הזוג.

מבט אובייקטיבי: כיצד הציבור רואה את בני הזוג? האם ההורים של בני הזוג בכלל מכירים את בן או בת הזוג? האם החברים המשותפים מכירים את בן או בת הזוג? אם התשובה היא לא, אזי נראה כי מדובר בזוג שנהנה מחייו, ולא באמת בידועים בציבור מבחינה משפטית.

הזכויות של ידועים בציבור?

למעשה, לידועים בציבור מוקנות כל הזכויות שיש לזוגות נשואים. לידועים בציבור יש זכות להקים משפחה יחדיו, לרשת איש את רעהו או רעותו, לקחת משכנתא יחדיו והדוגמאות עוד רבות. ההבדל היחידי הוא שידועים בציבור אינם נשואים ולא רשומים במרשם של זוגות נשואים (כלומר – במשרד הפנים או ברבנות).

לסיכום:

במאמר זה עסקנו בידועים בציבור. הסברנו כיצד מגדירים ידועים בציבור, ולאחר מכן סקרנו כיצד בני זוג מוכיחים שהם ידועים בציבור. נסיים את המאמר בהמלצה זו: יש לפנות אל עורך דין משפחה בעל ניסיון, בעת הצורך.

By | 2021-05-24T12:41:02+03:00 מאי 24, 2021|מגזין משפטי|0 Comments

Leave A Comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

שאל אותנו שאלה

שאל אותנו שאלה

    לייעוץ משפטי צרו קשר

    לפגישת ייעוץ התקשרו:

    052-2927602

    03-6521605

    או צרו איתנו קשר באמצעות הטופס

      Call Now Button דילוג לתוכן